FAST FOOD II

by bratinov

IMG_9804

IMG_9899

IMG_0014

IMG_9902

IMG_9998

IMG_9885

IMG_9896

Tokrat je na vrsti sam sveti gral fastfooda – hamburger. Nutricisti so zaskrbljeni, nam se pa zdi, da z doma pečenim kruhom, dobro govedino in svežo zelenjavo ni čisto nič narobe!

1. Kruh je zelo pomemben del hamburgerja, zato je najboljše, da pri tej fazi ne zaupamo nikomur ter si sami napečemo komplet mehkih, rahlo sladkastih bunsov.
500 g moke
pol kocke svežega kvasa (ali en paketek suhega)
cca 2,5 dl mlačne vode
cca 0,5 dl mlačnega mleka
2 žlici sladkorja
2 jajci
1,5 čajne žličke soli
tri žlice zmehčanega masla

Zmešamo mlačno vodo, mleko, sladkor ter kvas in pustimo, da vzhaja cca 10 min. Med tem v drugi posodi zmešamo moko s soljo in maslom, da nastane drobtinasta zmes. Tej dodamo eno stepeno jajce in vzhajano kvasno mešanico ter dobro premešamo, da se sprime v testo, ki ga gnetemo kakšnih 10 min. Dobimo lepo, gladko testo, ki ga damo nazaj v posodo in vzhajamo cca 2 uri. Nato ga spet pregnetemo, oblikujemo majhne krogle in jih postavimo na pekač obložen s peki papirjem. Med njimi mora ostati dovolj prostora, saj se med vzhajanjem precej napihnejo. Pustimo jih vzhajati 1-2 uri potem pa segrejemo pečico na 200°C, jih premažemo s stepenim jajcem in pečemo cca 10 min (odvisno od pečice in velikosti žemljic). Ko dobijo lepo zlatorjavo barvo so pečene. Ohladimo na rešetki in gremo na naslednji korak.

2. Meso
Bistvo burgerja je seveda kvalitetno goveje meso, vendar pa kvaliteta pri temu ne pomeni visoke cene ampak prej nasprotno. Pri burgerjih lahko mirno pozabite na pljučne, rostbife in podobne drage kose. Mesarju raje naročite, da vam zmelje kos fino zamaščenega govejega vratu ali plečeta. Če se le da, izberite kos mesa, ki ga mesar zmelje pred vami, namesto vnaprej mletih mešanic. Najbolj važno je, da ima meso dovolj maščobe, približno 15-20 %. Burgerji iz pustega mesa bodo namreč precej dolgočasni, tako da se splača dati prioriteto okusu in ne dieti. Meso začinimo s soljo in poprom ter ostalimi začimbami po okusu. Preverjeno dobro funkcionirajo: šalotka, česen, timijan, rožmarin, dimljeni pimenton… (raje ne vsi skupaj). Vsekakor pa nič ne zgrešimo s popolnim minimalizmom – sol in poper! Segrejemo litoželezno ponev, v najboljšem primeru pa seveda žar in spečemo burgerje tako, da so zunaj karamelizirano zapečeni, v notranjosti pa rozasto medium.

3. Dodatki so najbolj kreativni del hamburgerja. Izbiramo jih po okusu, predvsem pa glede na sezono. Poleti je super že najbolj klasična kombinacija: solata, paradižnik, kumara, ki jo hitro lahko nadgradimo še z melancani, bučkami, papriko… Pozimi so na vrsti malo bolj konkretne kombinacije: rdeče zelje, radič, karamelizirana čebula z balzamičnim kisom, popečena panceta, mmm… Možne pa so tudi ostale sezonske variante: šparglji, popečeni jurčki, artičoke, tartufi…

Ko imamo pripravljene vse komponente jih samo še zložimo v komplet in si odpremo ohlajen hmeljev napitek. Mi smo tokrat ohladili Tak – zelo všečen pale ale, v Avstrijo pregnanih slovenskih pivovarjev Bevog.